Co mi přinesl první měsíc

Moji milí čtenáři, všichni příznivci zdravého životního stylu a psychologie hubnutí. Dlouho jsem se s Vámi nepodělila o změny, kterými procházím a jak se mi daří přibližovat svému cíli. Semlelo se toho u mě za tu dobu příliš a mám toho hodně na srdci, o co se s vámi chci v nejbližších příspěvcích podělit…

Slíbila jsem vám přímý přenos, ale momentálně vám dokážu poskytnout pouze retrospektivní „záznam“ z mého dosavadního hubnutí, do kterého jsem se veřejně a oficiálně pustila 1. 5. 2016. Toho času, kdy pouštím do světa tento článek, jsem lehčí již o 7,5 kg. Rozhodně jsem na vás nezapomněla, jak se může zdát. Doufám, že mi můj prohřešek odpustíte, protože věřím, že pro vás bude můj další posun alespoň v něčem inspirativní.

Ráda bych tedy svoji delší odmlku napravila. Moje pauza ve psaní určitě neznamená, že lenivím a čtvrt roku do blba civím… Naopak, šla jsem do akce a intenzivně jsem pracovala na tom, abych uvedla do praxe další zdraví prospěšné návyky. Říká se, že šedý je strom teorie, zelený strom praxe… Tak jsem nelenila, aby se „zelenilo“ a přebytečných kil ubývalo.

Hubnoucí deník

Od 8. května jsem si začala průběžně psát svůj hubnoucí deník, kam zaznamenávám své pokroky i nezdary, zásadní zlomy a zvraty, pocity i postřehy. Abych na nic důležitého nezapomněla. Píšu si sem také skvělé nápady na svoji další tvorbu a nechávám se jimi inspirovat, kudy se má cesta bude dále ubírat. A v neposlední řadě se snažím písemně zachytit všechny překážky, které se mi při mém úsilí zhubnout postavily do cesty a jak jsem se s nimi vyrovnala.

Je to takový můj kámoš, kterému můžu říct, jak na tom zrovna jsem. Není to pro mě ani tak emoční deník, spíše jako můj milý „nápadník“, nabitý úžasnými nápady. Nejdůležitější z mých zápisků jsou moje vhledy, uvědomění si a aha momenty, připomínky, co můžu zlepšit. Zpětná vazba, co mi funguje, nefunguje. Jak se mi to či ono povedlo zrealizovat. A taky se snažím zachytit tu nejpodstatnější věc, psychologické pozadí celého mého hubnutí. Možná ho jednou vydám knižně, kdo ví, nebudu předbíhat…

Překážky a nové příležitosti

Někdy to jde hladce, jindy ztěžka. To je život. Jednou nahoře, jindy zas dole. Jsem na své cestě často konfrontována s překážkami, ať zanedbatelnými, tak i s těmi většími. A učím se jednu věc, tyhle překážky milovat. Ano, myslím to vážně. Jedině ty mě totiž mohou zocelit, něco naučit a posunout dál. Říkám to pořád, že cesta bez překážek nevede nikam. Překážky vám pomohou v budoucnu si více vážit toho, čeho jste dosáhli, i když jste se předtím dlouho prodírali cestou plnou ostnů.

Moje tříměsíční odmlka byla zkouška, kterou mi udělil Ten Nahoře, abychom oba zjistili, zda to s tím hubnutím myslím opravdu vážně. Je to zkrátka šprýmař a někdy se i zasměju, protože má docela dobrý smysl pro humor. Zároveň jsem dostala prostor pro to, abych mohla uvést do praxe další návyky. Ráda se dívám na věci s odstupem, z nadhledu. Při ohlédnutí zpět vždy vidím, jaký kus cesty jsem už ušla.

Během mojí hubnoucí pouti se mi nečekaně otevřely nové možnosti, o kterých se mi ani nesnilo… Odteď už můj přímý přenos bude opravdu pravidelnější, aby vám to dávalo smysl. Navíc pro vás připravuji něco mimořádně lákavého a pokud máte rádi překvapení, vyčkejte času, dozvíte se to již brzy. Je to jako sněhová koule. S něčím začnete a ostatní věci se začnou nabalovat jako lavina, doslova se na vás řítí. Na co se zaměřujete, to roste.

Nečekám na dokonalost

S jednou věcí se vám musím svěřit, nečekám na dokonalost a ani po ní netoužím. Kdybych čekala na to, až budu umět tvořit dobře webové stránky, budu zběhlá v online marketingu a budu natáčet videa jak na běžícím pásu, až budu mít dostatek času, peněz a energie, až moje články budou kdovíjak dokonalé a super čtivé, nikdy bych nezačala. Proto raději volím cestu činu a detaily ladím za pochodu, postupně se budu zlepšovat. Lepím jeden dílek k dalšímu, aby mohla vzniknout časem komplexní mozaika. Jsem k vám upřímná a přeji si, abyste byli upřímní k sobě i vy sami.

Návyk číslo 2, tj. každodenní cvičení kalanetiky mám již úspěšně vytvořen a zafixován. V den, kdy pro vás píšu tenhle článek, mám za sebou již 106 dní cvičení a osvojila jsem si k dnešnímu celkem již 5 zdravých návyků a 6. nyní buduji. Dozvíte se o nich více v následujících článcích. Za první měsíc jsem zhubla 2 kila. Není to moc, ale pro mě je to fajn výsledek, se kterým jsem spokojená, vzhledem ke skutečnosti, že jsem počítala předem s tím, že většinou přiberu, když začnu cvičit.

Kdo chce, hledá způsoby

Kdo chce, hledá způsoby, kdo nechce, hledá výmluvy. Abych to shrnula, proč právě tak a ne jinak. Měním svůj životní styl a mám zájem na tom, aby změna byla trvalá a udržitelná. Proto postupuji nenásilně. Od pěstování jednodušších návyků k těm složitějším. Radikální změnu bych při náročném zaměstnání nezvládla. I tak to pro mě není jednoduché všechno časově skloubit.

Nedá mi to a musím se vás zase na něco zeptat. Dokážete si vážit něčeho, co máte zadarmo a bez úsilí, námahy, dřiny a potu? A naopak, jaký je to pro vás pocit, když jste pro něco udělali maximum a dostaví se výsledky? Člověk má v hledáčku buď zkratky a výmluvy, nebo má za sebou výsledky. Do které skupiny patříte Vy?

Hledejte na všem to pozitivní. Stejně tak já jsem našla a pojmenovala výhody, které mi cvičení dosud přineslo.

foto-41Zdroj: Pixabay.com

29 + 1 výhod, které mi cvičení dosud přineslo:

  • pociťuji větší duševní pohodu
  • zvyšuji svoji psychickou odolnost
  • mám více energie než dřív
  • pěstuji vytrvalost
  • zlepšuji svoji kondici
  • buduji si sebedisciplínu
  • zlepšuji svůj sexuální život
  • zlepšuji svůj zdravotní stav
  • zvyšuje se mé sebevědomí
  • připadám si přitažlivější
  • uvědomuji si lépe své vlastní tělo, více mu naslouchám a respektuji jeho potřeby a omezení
  • překonávám vlastní lenost a pohodlí
  • vyplavují se mi do těla hormony štěstí (endorfiny)
  • zlepšil se mi a urychlil metabolismus
  • předcházím preventivně hrozbě povislé kůže
  • postupně se zmírňují moje bolesti
  • můžu inspirovat druhé
  • mám doma své fitko „zadara“
  • učím se překonávat sama sebe
  • zvyšuji své vlastní limity
  • zlepšilo se mi vadné držení těla, chodím více narovnaná
  • vnímám svaly na těle, o kterých jsem nevěděla, že je mám
  • učím se trpělivosti
  • dokážu už se na sebe dívat do zrcadla
  • je mi volnější oblečení
  • cítím, že se moje tělo krásně tvaruje a zpevňuje
  • učím se láskyplně hovořit se svým tělem
  • chovám se k sobě ohleduplně, neubližuji svému tělu
  • pochopila jsem, že efektivita cvičení je důležitější než samotná délka
  • a rozhodně s tím nehodlám přestat
Lenka Křetínská
Specializuji se na psychologii hubnutí. Mojí vášní je vést lidi ke změně myšlení, neboť právě psychika hraje klíčovou roli při hubnutí a změně životního stylu. To, jak lidé smýšlejí o sobě a o jídle, rozhodne o tom, jak se k nim jídlo zachová. Můj příběh si můžete přečíst zde >>