Miluj, medituj a hlavně poděkuj

V duchu jarní nálady se nese i můj další příspěvek. Dám vám několik zajímavých tipů z vlastní zkušenosti, jak můžete i vy (nejen na jaře) rozkvést a změnit svůj život k lepšímu. A už nebudete muset řešit kila navíc, neboť když jim nebudete věnovat tolik pozornosti, můžou začít odcházet sama a dobrovolně. Kam nasměrujete vaši pozornost, tam to poroste. Tak ať vám láska, vděčnost, vnitřní klid a radost ve vašem životě jen a jen kvetou!

Miluj

Láska k vám přijde tehdy, až budete láskou přetékat, budete sami dávat. Musíte mít nejprve dost pro sebe, abyste ji mohli druhým věnovat a podělit se o ni s ostatními. Vždy je ovšem potřeba začít u sebe, s láskou k sobě, sebeláskou. Naplňte sami sebe láskou a pak ji rozdávejte. Těžko dáte něco, co sami nemáte. Takový mezistupeň mojí osobní proměny je vnímat se a přijímat se krásná jako baculka. A k tomu mi sebeláska pomáhá.

Nečekejte na to, až vám někdo udělá radost. Udělejte si ji samy, teď mluvím hlavně k vám, milé ženy. Kupte si třeba jen tak pro radost květiny. Já jsem si koupila nádhernou kytici žlutých tulipánů, z níž se tu těším už týden (a hodlám si takovou radost dělat v rámci možností častěji). Svůj účel to rozhodně splnilo. Kde je psáno, že květiny by vám někdo musel dát? Dejte si je samy a potěší to stejně tak dobře.

Jaro volá po proměně a svádí více se obklopit barvičkami. Tak i já jsem začala o sebe víc pečovat a hýčkat se. Dokonce se i více zkrášluji, abych se cítila ženštěji, i když líčení nepatří mezi mé silné stránky či oblíbené činnosti. Překonala jsem výzvu a začala jsem pomalounku polehounku poprvé v životě testovat červenou rtěnku. Nechala jsem si taky neplánovaně zkrátit svoje dlouhé husté vlasy o 15 cm. Tohle všechno mi dodalo více sebevědomí. I s kily navíc se můžu přece cítit skvěle.

Medituj

Díky mojí výborné koučce Zuzzi Husarové a autorce programu Umění meditace se v mém životě zabydlela meditace jako další návyk od začátku října. Zajímá vás, jak meditace souvisí s hubnutím? Budete překvapeni, ale významně. Postupně přenastavuji svoji mysl z tučné na štíhlou díky meditaci, vizualizaci a vnitřnímu zklidnění, což je dost zásadní pro úspěch při hubnutí. Naučit se být v pohodě, odbourat stres, najít si čas sama na sebe, je opravdu velmi důležité.

Většinou 2x denně poslouchám meditační nahrávky (např. Meditaci bohatství, která je zdarma, můžete vyzkoušet i vy na výše uvedeném odkaze). Sama sebe si před svým vnitřním zrakem představuji jako štíhlou, zdravou, zářící bytost překypující energií.

Moje meditační minimum je 15 minut denně ráno po probuzení. Maximum nemám, ale výjimečně se mi podařily i 2h (když jsem si to během dne rozdělila na třikrát). Medituji i večer před spaním, abych nechala všechny myšlenky a dojmy z dneška odplynout. A někdy, když mám zrovna chuť a čas, medituji i po obědě.

Snažím se si ten čas pro sebe najít, protože mě to velmi obohacuje a uvolní moji mysl od nánosu chaosu či negativního balastu. Vznikne tak místo pro nové záměry i nápady. Není nad to si hned po ránu, nebo před spaním vyčistit hlavu. Lépe se vstává i usíná.

Prokládám to i dalšími meditacemi. Pokud byste se chtěli opravdu ponořit do meditace hlouběji a zaměřit se na témata sebelásky, sebepřijetí či odbourání strachu, můžu vám vřele doporučit Lucii Kolaříkovou a její audioset Pro klid v duši.

Přece jen, občas se dostanu do bodu, kdy moje mysl zná některé texty meditace díky častému opakování už nazpaměť a předříkává mi je dopředu jako básničku a mě to pak ruší. Takže to i různě kombinuji podle chuti a nálady. Úžasné meditace má také Tereza Kramerová.

Ještě před rokem jsem si to ale nedokázala ani představit, i když jsem již měla pár zkušeností s meditací z různých celodenních seminářů.

Kdyby mi někdo řekl, že jednou začnu meditovat a že to budu dělat několikrát denně a ještě si to užívat, asi bych si poklepala na čelo a říkala si, že ten člověk se asi zbláznil.

No, však to znáte, odříkaného chleba největší krajíc (nikdy neříkej nikdy). A už v tom pěkně jedu. Ale o tom někdy příště, nemůžu vám na sebe hned vykecat úplně všechno. Meditaci věnuji v budoucnu samostatný článek, protože vnímám, jak mi život mění k lepšímu a ráda se o to s vámi podělím.

Foto: můj pracovní stůl, nová nástěnka vizí pro rok 2017 a zároveň meditační koutek

Poděkuj

Další věcí, díky které transformuji svoji mysl je každodenní psaní deníku/knihy vděčnosti. Zase jde o návyk, který jsem si vědomě vypěstovala a hlavně zamilovala. Je to další věc, která mě mile překvapila tím, jak vplula s lehkostí do mého života.

Uvědomila jsem si několik zcela zásadních věcí. Jednak, jak můžu být spokojená se svým budoucím štíhlejším tělem, když nejsem vděčná už teď za tělo, které mám nyní? Svému tělu tedy již žehnám a děkuji každý den.

A tou další neméně důležitou věcí je, že díky tomu, že přemýšlím, za co bych ještě mohla poděkovat, hledám ve svém životě to pozitivní. Zaměřuji se na pozitivní, a tím vytěsňuji to negativní. Moje myšlení se mění. Je to jedna z mnoha cest, jak se můžete dopracovat k pozitivnímu myšlení. A několik přátel jsem dokonce inspirovala, že vděčnost začali také praktikovat.

Už dříve jsem o praktikování vděčnosti psala, ale nyní jsem to povýšila na vyšší level. Psaní je takový turbozesilovač myšlení, díky tomu se mnohé ukotví, dostane správný energetický náboj (frekvenci) a přitáhne vám do života více věcí, po kterých toužíte. Já už mám ve svém deníku od 20. 12. 2016, kdy jsem s tím začala, zapsáno přes 600 vděčností. Je to úžasné, že se mi dostává do života tolik požehnání.

 

Lenka Křetínská
Specializuji se na psychologii hubnutí. Mojí vášní je vést lidi ke změně myšlení, neboť právě psychika hraje klíčovou roli při hubnutí a změně životního stylu. To, jak lidé smýšlejí o sobě a o jídle, rozhodne o tom, jak se k nim jídlo zachová. Můj příběh si můžete přečíst zde >>